Datum:
Plats:
Digitalt via teams

Manuell bultsättning i tunnlar är ett riskfyllt arbete som innebär belastningsergonomiska risker och risk för hud- och ögonskador vid kontakt med cementbruk och tunga lyft. Dessutom finns det hanteringsrisker, som att man kan tappa bultar, klämma eller skära sig. När Subterra 2021 kom med idén om att mekanisera arbetet i Nya tunnelbanan i Stockholm var inte beställaren, Förvaltning för utbyggd tunnelbana - Region Stockholm, sena att haka på. Att en byggherre är med och delfinansierar en icke beprövad metod i ett fältprojekt är ovanligt och visar på ett stort ansvarstagande även från beställarsidan.

Om detta berättar bl.a. Sjoerd Spijkerman mer om under webbinariet den 25 april.

FÖR VEM?
Alla som vill inspireras av Teamet bakom mekanisk bultsättning i Nya Tunnelbanans arbete och få idéer kring hur man själv kan arbeta i sin roll. Vi tror att du som intresseras av detta själv arbetar inom liknande områden, projektering eller produktion, är projekt- eller byggledare, projektchef, platschef, arbetsmiljöchef, KMA-samordnare eller skyddsombud.

FÖRELÄSARE
Representanter från Teamet

Publicerad
Senast uppdaterad